Zabkása

Mint minden kevés húst és – mivel tejmentesen étkező – kévés fehérjét fogyasztó, vagy akár diétázó számára is nagyon jó opció ez a típusú reggeli. Gazdag vasban és kálciumban, finom is, laktató is és rengeteg féle képpen variálható, igazi főnyeremény. Munkába is szívesen vittem, egyszerű, jól záródó edénybe vagy befőttes üvegbe is szállítható, ha gyümölcsökkel egészíted ki akkor csodás látványt is nyújt. Ha nem ragaszkodsz a langyos vagy meleg elfogyasztásához, akkor napokkal előbb is elkészítheted, hűtőben tárolhatod, így reggelente csak be kell tenni a táskába és indulhatsz is a dolgodra!

Hogy miért írtam, hogy diétázóknak kiváló? Ha nem kenyeret reggelizel és ezt vízzel vagy növényi tejjel készíted cukor és méz helyett édesítővel, akkor egy étkezésed már biztosan nem csak egészséges, de diétás is lesz. Miután tejmentesen kezdtem étkezni és ezt találtam egy olcsó és szerethető reggelinek, no meg minden étkezésemből kikerültek a tejtermékek, havi 1-3 kg olvadt le rólam minden egyéb erőfeszítés nélkül.

Íme a recept

  • 250 ml növényi tej vagy víz,
  • 150 ml apró szemű tört zab
  • 1-2 tk édesítőszer, én juharsziruppal vagy mézzel eszem

A növényi tejet felforraljuk, felolvasztjuk benne az édesítőt, majd beleszórjuk a zabot. Kevergetjük, míg elkezd sűrűsödni és tálalhatjuk is. 😊

Továbbiakban opcionális, viszon én imádom gyümölcsökkel, pl. Felkockázott almával vagy fagyasztott gyümölccsel, idénygyümölccsel, ezeket esetleg bele is főzhetjük vagy frissen is rá tehetjük a végén. Ha nem használsz édesítőt tehetsz bele lekvárt vagy befőttet is. Ízesítheted fahéjjal, én ezt szinte mindig használom is, akár gyömbérrel vagy bármivel, amit megkívánsz.

Ha kész a kása tálald egy szép műzlis tálban, szórd meg gyümölcsökkel, magvakkal, kókusz pehellyel, az ízlésed és a fantáziád szab csak határokat.

Lehet belekeverni chia magot vagy útifűmaghéjat is, de ebben az esetben, ha állni hagyjuk sokkal több folyadékot kell hozzátenni, vagy kevesebb zabot, mivel mindkettő hatalmas mennyiségben veszi fel a folyadékot na és duzzad is. Ne feledd, a chia mag kiváló fehérje forrás, zabbal kombinálva teljesebb értékű lesz. Az útifűmaghéj pedig nagyon jót tesz az emésztésnek, ha máshogy nem bírod elfogyasztani így biztos sikerül, mert észre sem veszed benne. Ne feledd, hogy fontos a sok víz fogyasztás, különben az emésztést nem elősegíted, hanem hátráltatod!

Jó kísérletezgetést és finom reggeliket kívánok! 😉

Tetszik? Oszd meg 😉
Pinterest
Pinterest
Instagram
Facebook
Facebook
RSS
Follow by Email
Google+
http://www.majdnemvega.hu/reggeli/zabkasa/
Twitter

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük